czwartek, 1 sierpnia 2013

Prolog

  Powoli otworzyła oczy; zastał ją nieznajomy widok. Rozejrzała się dookoła, jednak nadal zastanawiała się gdzie jest. Było ciemno i wilgotno, w powietrzu było czuć zapach zgnilizny. Wszystko wskazywało na to, że znajdowała się w jakiejś piwnicy.
  Nie pamiętała jak się tam znalazła i po co się tam zjawiła. W zasadzie nic nie pamiętała. Obróciła się jeszcze dwa razy wokół własnej osi rozglądając się. Gdzieś w ciemności wypatrzyła drewniane schody, które nie wyglądały zbyt stabilnie, jednak ruszyła w ich stronę. W głowie miała jedynie myśl, żeby wydostać się z tego ponurego miejsca.
  Stare schody zaskrzypiały, kiedy postawiła na pierwszym swoją nogę. Odważyła się postawić drugą, o jeden wyżej. Tym razem dźwięk był głośniejszy. Jednak czuła, że jej cel jest poza tą piwnicą i musi się stąd wydostać. Nagły przypływ determinacji sprawił, że weszła kilka stopni wyżej, a to znaczyło, że drzwi były na wyciągnięcie ręki.
  Drżąca, biała ręka prawie, że zaświeciła w jasności i nacisnęła na klamkę. Drzwi z łatwością uległy. Znalazła się w obcym przedpokoju. Rozejrzała się po domu, który okazał się być skromnie urządzonym, jednopiętrowym budynkiem. Nie wiedziała co to za miejsce, jednak czuła, że narusza czyjąś prywatność przebywając tam, w końcu było to czyjeś mieszkanie.
  Udała się do drzwi wejściowych, które były niedomknięte. Wyszła na zewnątrz, gdzie było chłodno, więc wróciła się do domu i wzięła z szafy szary sweter modląc się w duchu, żeby właściciel nie miał jej tego za złe.
  Ulica była pusta: zero ludzi i samochodów, a także domów. Gdzieniegdzie zapalona latarnia. Instynktownie ruszyła ulicą w stronę skupiska świateł, mając nadzieję, że będzie to znajome miejsce.

***

Tak więc przedstawienie czas zacząć! Coś mnie natchnęło i po długiej, okropnie długiej przerwie, naskrobałam te kilka słów. Pomysł jest, nawet chyba najlepszy, na jaki kiedykolwiek wpadłam, jednak słomiany zapał też nie jest mi obcy, ale mam nadzieję, że wytrwam tym razem. 
Co do tekstu - mam nadzieję, że kogokolwiek zaciekawi choć trochę i ten ktoś będzie miał ochotę czytać dalej. Liczę na sensowne komentarze, które pomogą mi tworzyć dalej, ale także szukam inspiracji, więc chętnie przeczytam też Wasze opowiadania. Do napisania!

12 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawie się zapowiada :)
    Czekam na pierwszy rozdział.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cześć! Trafiłam na Twojego bloga poprzez Posegregowane, zobaczyłam, że jest tylko Prolog, więc postanowiłam go przeczytać i skomentować.
    Po pierwsze, wyłapałam jeden błąd:
    wzięła z szafy szary sweter (,) modląc się w duchu
    Po drugie, prolog jest bardzo interesujący i ciekawy. Spełnia w pełni swoje zadanie, ponieważ zachęca czytelnika do dalszej części opowiadania. Jeszcze tak od strony czysto estetycznej (jejku, jak to zabrzmiało!)popraw akapity, powinny być większe wcięcia, no chyba że zrobiłaś to specjalnie.

    Pozdrawiam serdecznie i życzę weny.

    http://nadprzyrodzony-temperament.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł ;) Obserwuję.

    Zapraszam : www.half-human-story.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć. Trafiłam na Twojego bloga przez przypadek, gdzieś tam szukałam szablonu, bo zaczynam także pisać od początku. I jakoś tam gdzieś mi wyskoczyłaś. A, że piszemy o podobnych rzeczach, bo i moja postać prawdopodobnie będzie rudowłosa, ale i zarówno będzie to świat wampirów to mnie Twój blog zaciekawił. A, że napisałam dopiero Prolog to mogę czytać regularnie. Ha, mówię dopiero a sama jeszcze Prologu nie napisałam.
    Tak czy owak nie rozpisując się powiem szczerze, że Prolog mnie zaciekawił, oby cała reszta także mi się spodobała.

    Pozdrawiam, Yen.

    Ps: A jeżeli chodzi o banner to jest niesamowity, a dziewczyny przedstawiona na nim wygląda jak moja koleżanka. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uważam, że prolog jest ciekawy i interesujący, zachęcający do dalszego czytania. Myślę, że twój pomysł na opowiadanie jest ciekawy, więc z niecierpliwością, czekam na rozdział pierwszy .Jeśli byś mogła, to powiadom mnie o nowych postach. Zapraszam również do mnie do lektury: http://charm--of--life.blogspot.com : )

    OdpowiedzUsuń
  6. Znalazłem twój blog w pewnym katalogu opowiadań. Zainteresował mnie opis rodem z filmu "Piła". Bardzo dobry pomysł na opowiadanie. Prolog jak w każdy, intryguje i nic nie wnosi. Dowiedziałem się to i owo czytając "O opowiadaniu", ale nie będę mówił co tam wyczytałem XD.... mam swoje już teorie na temat fabuły więc czekam z niecierpliwością na ciąg dalszy! Tylko się nie zniechęcaj, pomysł jest naprawdę bardzo dobry, swobodny i możesz go poprowadzić w dowolnym kierunku. Powodzenia ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny blog, z przyjemnością się czyta i zostaję z pewnością na dłużej ♥
    Obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Prolog bardzo tajemniczy, rzeczywiście zachęca do dalszego czytania. Będę tu zaglądać ;)
    Życzę powodzenia i dużo zapału do pisania dalszej części!

    OdpowiedzUsuń
  9. Trafiłam przypadkiem, i mimo iż wolę papierową wersję twórczości, to jednak...Będę czytać. :) Rzeczywiście, tekst zachęca do zostania na dłużej. Można się z tobą jakoś skontaktować? Pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Prolog, tajemniczy, ciekawi i intryguje :)
    Zachęcam do pisania bo to super sprawa :)
    Czekam na 1 rozdział :)
    Życzę Weny :)

    OdpowiedzUsuń

Obserwatorzy